Bebisar...

Shit, det är så många jag vet vilka det är, som antingen har bebisar eller som ska få bebisar snart... Min kompis från tonåren, ska få barn i sommar, har varit inne på familjeliv.se och sett lite bilder. Känns skitkonstigt att se henne med en bebismage. Fyy.. det ser så mysigt ut!!!
Samtidigt som jag blir sugen så vill jag nog inte ha barn nu iaf, jag vill ha allt i livet ordnat först. Fast anställning, stabil ekonomi, stabilt förhållande. Jag vill inte få barn nu och sen komma på att jag inte vill leva ihop med barnets pappa. Fast det är klart, man vet ju aldrig. Kärleken kan ta slut om ett halvår eller om 20 år. Men då är barnet åtminstone vuxet. Nä, jag tycker att allt ska vara perfekt, man ska ha levt sitt liv också, festat klart, rest dit man velat resa, gjort det man alltid velat göra. Inte för att livet tar slut för att man får barn, men man blir uppbunden, i åtminstone 18 år. ;)

Framtiden får utvisa vad som sker med mig, med oss. :) Jag älskar dig, David. <3

Kommentarer
Postat av: tesslita

hej min vackra sötnos!
du har helt rätt :-)
man ska inte skaffa barn föräns man känner sig helt redo, eller så redo man kan bli.
det är minst lika jobbigt att vara mamma som det är underbart men kärleken är ju otrolig!

saknar dig o tänker på dig.
hoppas vi kommer ses innan vi båda levt klart detta liv ;)

puss o kram / Terese


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback