Ohmygod.

Dagens nr1.

Jaha, jag höll på att sätta frukosten i halsen i morse på jobbet när jag läste i den lokala, totalt ointressanta tidningen AlingsåsTidningen. Min gamla kära klasskompis och även f.d. närstående vän P, ska gifta sig senare i år. Hon är alltså snart 22 år, även hennes fästman är det, de har varit tillsammans i 2½ år. Jag förstår det inte! Visst, jättelyckliga och älskar varandra över allt annat, men gör ett giftermål någon skillnad? Blir man ännu mer lycklig och älskar man varandra ännu mer?

Okej, jag förmodar att jag är lite brysk och anti, men efter 2½ år, njaa... jag vet inte. Hade det varit efter 4-5-6 år, hade jag inte sagt emot. Jag skulle i alla fall inte gifta mig efter 2½ år ihop med min partner. nej, jag är verkligen inte emot giftermål, absolut inte, men det är bara det att... jaa.. ja, jag tror redan ni har fattat min poäng där? Om inte, får ni säga till mig så får jag försöka förklara. :)


Dagens nr2.

Fick en smärre chock när jag läste på löpsedlarna på väg hem från jobbet. Allas vår Anna Nicole Smith är död. Fast egentligen är man ju inte ett dugg förvånad. Det var hennes tid helt enkelt. Inte en dag försent kanske? (Nä, var jag elak nu?)
Okej, varför bryr jag mig ens om en sådan äcklig tant? Gaaah.... (jag är nog lite kändisfixerad?)

Dagens nr3.

Jag har insett att jag saknar avd 2:2 otroligt mkt och hela dagen när jag var där (har jobbat extra där idag) så gick jag och funderade stundtals, varför jag tog vikariatet på den avdelningen jag hade mest fördomar emot (och som jag har fått besannade också), när jag trivdes så bra som tim, där jag kunde jobba lite som jag ville och dessutom få ut mkt mer i lön? Jag måste vara dum i huvudet. Skulle jag bli erbjuden förlängt vikariat efter den överenskomna tiden, så tänker jag tacka nej och jag kommer berätta varför.
Jag kan säga som så att jag fattar varför inga vikarier vill komma tillbaka dit. Mot mig har de inte varit elaka, änsålänge...
Nej, 2:2, just love it. ^^

Dagens nr4.

Jag ska jobba i helgen, och jag ser inte fram emot det. Delad tur imorgon och kväll på söndag. Dessutom är det på 10an, eftersom hon jag har vikariatet för på 2:3, kommer tillbaka nu och ska jobba sina helger. Tur att det är bra folk på den helgen jag ska jobba...
Jag är trött, kanske sova?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback