Jobbig dag

Usch, idag är en jobbig dag.
Jag är så trött och missnöjd med mitt liv, så allt jag vill nu är att bara lägga mig under täcket och försvinna.
Vakna upp till en bättre värld, vakna upp och allt ska vara bra.
Men nej, så kommer det inte bli.
Fan, jag hatar att ha det såhär.

Varför kunde jag inte utbildat mig till något bra?
Jag är så trött på mitt jobb nu. Vill bara därifrån.
För att få något annat så måste jag utbilda mig, och jag vet inte till vad och jag har inte orken till det.
Varför kan inte jag få vara smart, som en del andra? Självlärande hade varit något, men nej.
Dum i huvudet bara.

---
Vissa tror att det är så jävla enkelt att bara fixa ett nytt jobb, men nej, det är det inte.
Till nästan allt med vettig lön, måste man plugga, och jag har inte en aning om vad jag vill jobba med.
Vad jag vet, är att jag vägrar sätta mig i skolbänken och plugga flera år, för att sedan komma på att nej, det här vill jag inte ens jobba med, och så sitter jag där med största CSN-lånet som finns.
Gaaaah, varför kan jag inte bara få vara smart, allmänbildad och intelligent???
Jag är nästan dumförklarad.

Kommentarer
Postat av: maja

nu ska du lyssna på mig här :) du är INTE dum, frida. det är absolut inte försent att plugga, och det är skitsvårt att veta vad man vill jobba med. ibland kan det vara nyttigt att prova lite olika jobb för att åtminstone komma på vad man INTE vill göra. du är ju en helt fantastisk tjej som har klarat av massa saker i livet, tänk på det! you go girl, i like you. KRAM!

Postat av: Emma

Håller med ovanstående =) Du är inte alls dum i huvudet! You are da shit =)

Däremot tycker jag ocå att det är jävligt tråkigt att behöva börja plugga nu igen å dra på sej massa studielån. Hade det inte varit för lånen så skulle jag oxå kunna tänka mej att börja plugga..Menmen life suchs sometimes ;-)



HANG IN THERE GIRLFRIEND!

2008-06-26 @ 20:36:10
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback