Förändring?

Usel match av Sverige.
Ryssland var väldigt underskattat måste jag säga, jag tycker att de gjorde en väldigt bra match.
Hade mkt bra spel, passningar och anfall och allt vad det heter.
Dom var värda sin vinst.
Tråkigt dock för Sverige, tycker att de spelade riktigt dåligt, för att sedan ge upp, kändes det som.
Jaja, bättre lycka i nästa turnering.

--

Imorgon blir det jobb i Stenkullen, börjar halv 9 och går till 15. Gött... sen ska jag jobba på "jobbet".
Är så trött på det stället, så det är fan inte sant.
Just nu kan jag tänka mig att ta vilket jobb som helst, bara jag kommer därifrån.
Hade lite funderingar att kanske fixa något fast där i Stenkullen, men efter lite beräkningar så ångrar jag nog det. om jag skulle jobba 75% där, så skulle jag få ut mindre i lön än vad jag har nu, och dessutom pendling på det. Nej, det känns helt enkelt inte värt det. Visst, trivs okej änsålänge, men alltså, jag ska ju inte jobba för mindre lön än vad jag har idag. Nej, absolut inte.
Fick mig en fundering igår, på att börja plugga till typ butikschef eller något, men jag vet inte om jag pallar att sitta i skolbänken, ta lån och hej o hå. Speciellt inte om vi nu ska flytta och ta lån å allt det där. Nej, det blir för knapert. Jag får väl börja som trainee (fast det är ju iofs obetalt) och arbeta mig uppåt. Men nej... jag vet inte.
Jag är så kluven, för jag trivs så himla bra med mina gamlingar och jobbet är inte så pjåkigt egentligen, men det är bara det att det känns så himla otacksamt och det är så underbetalt att man vill kräkas.
Och nu är det dessutom besparingar på gång (1 miljon (!) i bara centrums område), omflyttningar och vi får inte ta ut semesterdagar hur vi vill, vi får inte ha några komptimmar och kompa ut om man känner för det. Nej, det är inte roligt längre. Det blir bara sämre och sämre och sämre hela tiden. Dessutom en massa jävla gnäll hela tiden, hallå, är det inte de gamla vi är där för eller?!
Nä, jag vet inte vad jag ska göra.
Ska iaf sätta mig nu en dag och skriva ett bra CV, och skicka ut till massa jobb. Som sagt, så kan jag tänka mig vad som helst, bara jag inte går ner i lönesammanhang.
Och hey, är det någon som vill ha personal, HÄR ÄR JAG!

--

För övrigt så har jag fått en massa blåsor på mina öron, och äckliga eksem i hårbotten. Jag kliar tills det blöder. Fräscht. Ska ringa vårdcentralen imorrn (om jag hinner) och boka en tid, så att de får kika på det och eventuellt skriva ut något preparat åt mig, för jag kliar snart sönder både öron och hårbotten.
Ni vet väl hur det känns att klia på ett myggbett eller så, det är ju så skönt.... ungefär så känns det, fast ja.. det blöder till slut.

På fredag är det midsommarafton, och då planeras det för fest här på Sveagatan. Jag tänkte slå ihop midsommar och min födelsedag (som är på måndag :)). Då blir jag gammal tant. ^^
Usch, har nog lite åldersnoja, fast 23 är ingen ålder egentligen. Det är nog mest att man har svårt att acceptera att man blir äldre och med åldern kommer mer och mer ansvar. Jisses alltså. Det är typ snart dags för familj och grejjer.
Men hmm, först flytta och stabilisera sig lite. Mm, det är nog en bra idé tror jag.

--

Oj, vilket långt inlägg det blev nu. Hade nog mycket att skriva av mig verkar det som.
Ska nog ta och krypa ner och sova nu, är rätt så trött. Kunde inte somna igår kväll, så jag somnade nog vid halv2 eller så, och gick upp halv sju.
Imorrn blir en lång jobbdag, tur att det är lite variation.
Jaja, sov så gott allesammans där ute.
Adios amigos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback