Helgen i Uppsala.

Efter en veckas frånvaro i bloggen fick jag påtryckningar av en god vän att det var dags att blogga igen.
Tja, vad ska jag börja med?

Jag får ju börja med det jag har starkast minne av just nu då, helgen i Uppsala!
Jag och David åkte upp i fredags eftermiddag, när han hade slutat jobbet. Kom fram vid halv elva på kvällen och det var verkligen en seeeeg resa. Äntligen framme grattade vi födelesedagsbarnet Christin som fyllde 23. Hon fick en blomma av oss, fast den vissnade på resan.. hehe.. och hälften av "blomjorden"ligger bak i min bil, så den får jag städa imorrn tänkte jag.
Nåväl, tillbaka till fredagskvällen. Fullt med folk var det när vi kom till Christin o Patrik. Johan, Malin och deras söta lilla dotter var där och Magnus också. :)) Såå roligt att träffa alla igen!!! Pratade om ditten och datten, och sen efter ett tag så var det dags för den lilla familjen att åka hem. Vi som var kvar satt o glodde på Tv ett tag, men sen kände vi att det var dags att sova. Var ju rätt möra efter arbetsdagen och den långa bilresan.
Sov så gott fram till 10-snåret på lördagen, käkade lite frukost och gjorde oss iordning. Det vankades shoppingrunda på stan. :) Hittad en fin rosa tröja, och en grå i samma modell, och en jättefin rutig kjol i gråa nyanser. David hittade fina jeans och ett par snygga skor (lite ovanliga skor för att vara  honom, men är han nöjd så är jag det också!). Vi gick och skulle käka lite på ett café och jag skulle ta en mixad sallad. Pekade ut en röra som jag tyckte såg god ut, till min STORA besvikelse såg det inte alls gott ut på tallriken. Kräftstjärtar blandat med musslor o bläckfisk. FY FAN. Fick peta bort alltihop, och sen mådde jag illa varje tugga jag tog, så jag fick ge fan i att äta det.
Vi gick hemåt, slappade i soffan medans Christin fixade mumsig mat till oss. Bakpotatis med skagenröra och räksallad. Mycket gott!! Kollade på ett par filmer under kvällen, "Love guru" som var skitdålig och sen "Barnhemmet" som också var ganska kass, fast lite läskig ändå.
Somnade gott vid ett.
Söndagen, dags för dop! Jag var så jävla nervös... jisses!!! Men allt gick bra och det var skoj att träffa hela tjocka släkten! Dopet var jättefint, och lilla Emilia var så lugn o söt. Orkar inte lägga in bilder nu, men det kommer säkerligen i nästa inlägg.
Efter doper var det dags för det sorgliga farvälet till alla. Dags att bege sig hemåt. Seeeegt.
Men hemresan gick bra och vi var hemma vid halv tio på kvällen.
Tack för en jättetrevlig helg och detta måste vi göra om snart igen!!!

För övrigt så händer det inte så hemskt mycket. Mest jobb o jobb.
Tror att jag är laktosintolerant, så jag undviker mjölkprodukter och sådär. Köpte hem laktosfri mjölk, men den vägrar jag köpa igen, för det var det värsta alltså. Har bestämt mig för att prova med såna där tabletter som man kan ta och fortsätta dricka/äta vanliga mjölkprodukter.  Har provat nu i en vecka och det verkar funka bra. Ingen uppsvälld mage, bara lite gasig i magen. Fiser hela tiden! haha!!!

Idag har jag hämtat hem min lilla misse igen. Hon har varit hos mamma nu i typ 3 veckor.. har varit så tomt utan henne, så det är skönt att ha henne hemma igen. Det har gått bra för Katzie o Frasse, var lite ovänner i början bara, men sen var de som bästa vänner. Låg o sov tillsammans o var såå söta!!
Bilder kommer i nästa ;)

Nu ska jag gå o lägga  mig, tror att jag börjar bli sjuk.. är lite svullen i halsen och lite täppt i näsan, så får hoppas att det inte blir värre. Har ju inte råd att vara hemam från jobbet, och nu till helgen ska jag ju jobba, så måste iaf vara frisk tills dess.
Jaja, vi hörs å ses!!
Puss o kram


David <3

Kommentarer
Postat av: h-f

väldigt långt och informativt (; Det gillas ^^ Vi måste hitta på nått mellan jobb och sjukdomar snart. jag känenr för en redig utekväll med dans och skojj ! fast det går väl över snart d;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback