Ännu en dag

Goafton...
Har änna fått in en vana nu att skriva lite blogg efter varje skoldag! :)
Idag har varit en lång jävla dag alltså!
Somnade seeeent igår kväll, runt halv 2, klockan ringde 5.45, men jag snoozade till 6.15... jobbade till 15, sen hem, käka lite, ta en dusch och sen bränna ner till Götet. Skola mellan 18-ca22. Sen åka hemåt, och nu sitter jag här, ögonen går snart i kors... dags att sova kanske?
Blir en lång dag imorrn, har inte direkt hunnit med så mycket annat än jobb och skola denna veckan, så gym, hem o älskling har blivit lidande.
Ska upp och tvätta vid 8, sen får jag fixa ordning lite här hemma så det är någorlunda nice, sen gymma, och efter det ska Hanna hjälpa mig att blondera utväxten (ser numera ut som en polsk slampa med 1m utväxt), sen hem o duscha och så jobba kväll! Guud, vilket tempo det kommer bli i höst för att hinna med allt! Men men, man lever bara en gång så man får ta vara på tiden! :)
Sen jobbar jag kort dag på fredag, sen sticker vi till Hamburgsund med J & H över helgen! Ska bli sååå gött att komma hemifrån ett par dagar alltså! Ska visserligen bli skitväder, men ändå. Slippa se lägenheten för ett par dagar gör rätt mycket för psyket :)

Sååå, back to school då.
Idag har vi fått lära oss om fransmarkering (inte det lättaste), att måla mjuk globlinje och så har vi repeterat lite av gårdagen. Eftersom vi är ojämnt antal i gruppen, så blir det så att varje lektion får någon sminka sig själv, och idag var det min tur. Inte det lättaste att få till allt kan jag säga. Det är 100 olika saker att tänka på och samtidigt ska man göra sitt yttersta för att få ett perfekt resultat. Ojojoj....
MEN, jag känner att jag har hittat rätt och det känns fantastiskt bra!
Nu är det bara att köra på och kämpa.
Det finns två vägar att välja mellan;
antingen Diplomerad MakeUpArtist
eller
Professionellt Diplomerad MakeUpArtist
och så klart satsar jag på proffs! :)
 Och skulle det inte gå vägen, så gör det inte så mycket för då är man ju ändå utbildad MUA.

Sååå, nu borde jag hoppa i säng.. är sjukt trött.
See ya!
Puss o godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul å läsa om skolan!



Å det är absolut bra för psyket att slippa sina gamla 4 väggar en helg!



Hur blir du proffesinell då? Längre utbildning?

Postat av: Mikaela

TACK TACK TACK!!!!



:D

2009-08-16 @ 21:32:40
URL: http://peanutbuttercup.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nästa vecka börjar jag jobba natt så jag är ledig efter 15 på dan. :)

2009-08-18 @ 00:07:14
URL: http://peanutbuttercup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback