2 veckor som sjukling.

Oj, nu var det en vecka sen senast.
Har roat mig med att vara sjuk, gå på bröllop, vara lite mer sjuk, lite shopping och jobb såklart.

Ja, jag blev ju som sagt sjuk förra veckan, lagom till bröllopet. Typiskt. Fast jag hade ju varit lite lagom förkyld en vecka innan dess, så nu har jag varit förkyld i 2 veckor. Inte roligt måste jag säga. Och det skumma är att jag fortfarande är lite svullen i halsen, har grym huvudvärk emellanåt och är otroligt trött (men det är väl så när man har nån slags infektion i kroppen). Så fort jag lägger mig ner eller sätter mig ner så vill ögonen åka ihop. Jobbigt.
Ringde VC igår, men de ville bara skriva ut Mollipect (slemlösande) till mig, men jag har lixom inget slem att lösa upp, så jag vet inte riktigt varför jag ska ha det. Så tack för den hjälpen. Undrar om dom också går under det där avtalet "100kr i bonus per patient"?

Bröllopet då, helt fantastiskt! Sofie o Daniel var så vackra, och dom ÄR så vackra tillsammans. De passar otroligt bra ihop, och klart att det kommer hålla hela livet! :D
Maten var väl sådär, inte det godaste jag ätit och så var den lite ljummen bara. :/ Jag var nykter hela kvällen, men jag hade lika trevligt för det. Hade nog varit lite roligare om jag hade varit frisk, men man får göra det bästa av situationen helt enkelt! Det var ganska roligt att sitta och titta på fulla människor! ;)
Får tyvärr inte lägga ut några bilder här från bröllopet, men ni får lita på mitt ord istället! De var otroligt vackra! :)

Har inte hänt mkt annars i veckan, jag har mest jobbat och sovit. Har varit helt slut. Hostan har väckt mig mitt i nätterna och det har tagit en stund innan man somnat om.

Idag har jag o Hanna varit i Borås. Vi gick förbi en frisörsalong som hade drop-in och vi båda fick samma infall och gick in och klippte oss. Jag skulle egentligen klippt mig i fredags, men eftersom jag var sjuk (jaja, nu vet ni det :P) så fick jag avboka det. Bra frisör, men jag fattar inte. Alla frisörer jag går till stylar mig så att jag ser tantig ut!!! Idag såg jag ut som en svamp när jag gick ut därifrån! Gaaaah! Blir lika förbannad varje gång!!

Nu ska jag platta mitt hår och sen bege mig ner till stan en sväng, kanske ta en cider i öltältet med några vänner. Potatisfestivalen börjar ju idag! Och jag som jobbar hela helgen missar den... iofs inte så mkt att ha längre, det är ju samma sak varje år, men man måste ju ändå gå ner och äta LANGOS! Muuums!

Ha en bra helg!
P&K

Kommentarer
Postat av: h-f

först avbröt de för dåligt väder(maja och hennes polare alltså) sen när jag var inställd på att inte fara hade de ändrat sig igen., och då orkade jag inte följa med, för det vart för stressigt.. så ungefär (:

Postat av: h-f

jag får försöka se det så (: och du, nu är det verkligen dags för dig att bli frisk. vi måste ut i skogen och springa av oss lite (;

2009-06-13 @ 08:51:58
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: h-f

för att du tappar alla muskler d; höhö. eller nått annat ?

2009-06-13 @ 18:16:08
URL: http://ishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback